2.1.08

Time and the dictator

 
----- Original Message -----
From: holyuncle
Sent: Monday, December 31, 2007 12:57 PM
Subject: [mediacare] Time and the dictator

***By the time he was forced out in the financial chaos of 1998,
Suharto and his family controlled hotels, toll roads, airlines and
TV stations across the country. The World Bank - citing figures
compiled in 2004 by Transparency International, a nonpartisan global
organization battling corruption - estimated his assets at between
$15 billion to $35 billion in a country with an economy of $86
billion.

***Kalo Bank Dunia dan NGO seperti Transparency International,
apalahi TIME, sungguh2 memiliki bukti2 Soeharto korusi, unumkan dan
sebarkan saja, buat apa cuma bisa nyap2...

***The court's decision is a threat to a free press. It mocks the
reform efforts of Indonesia's democratically elected government. It
undermines the country's struggle to get beyond Suharto's corrupt
legacy. We hope the panel that hears Time's appeal will see
Suharto's suit for what it really is - the last grasp for
vindication by an autocrat with no legitimate case to argue.

***Free press bukan berarti media massa berhak menjadi hakim. Vonis
yang merugikan Time, selalu dibilang tidak adil, tidak adil atuh...

Time and the dictator

Sunday, December 30, 2007

After 32 years of ruling Indonesia with an iron fist and a grabbing
hand, then-President Suharto was forced to step down in 1998. While
gone from power, he clearly is not forgotten. A few months ago, an
Indonesian court ordered Time magazine to pay the former dictator a
judgment now valued at about $111 million in a libel case. The
verdict, which Time is challenging, should not be allowed to stand.

Suharto's case - which would be laughable if it were not so serious -
concerns a May 1999 cover story in Time's Asian edition, reporting
that he and his family had amassed a fortune of about $15 billion,
including $9 billion in an Austrian bank account. Two lower courts
dismissed the suit, including the central Jakarta district court
which found the article, titled "Suharto Inc.," to be balanced,
responsibly reported and in the public interest.

After Suharto pressed his complaint, arguing that the story
portrayed him negatively as a greedy person, a Supreme Court panel
concluded that Time had defamed the former strongman. It ordered the
magazine, its Asia editor and five other staff members (only two now
live in Indonesia) to pay the judgment and apologize to him.

Time and its team of journalists are not the first or the last to
report on how Suharto amassed a fortune during his years in power.
The New York Times has also written about it in detail. In a report
last June, the World Bank - which considers the problem of stolen
wealth from developing nations a "huge and serious problem"
exceeding $1 trillion per year - put Suharto on a list of 10 leaders
who had "allegedly embezzled" from their countries.

By the time he was forced out in the financial chaos of 1998,
Suharto and his family controlled hotels, toll roads, airlines and
TV stations across the country. The World Bank - citing figures
compiled in 2004 by Transparency International, a nonpartisan global
organization battling corruption - estimated his assets at between
$15 billion to $35 billion in a country with an economy of $86
billion.

The court's decision is a threat to a free press. It mocks the
reform efforts of Indonesia's democratically elected government. It
undermines the country's struggle to get beyond Suharto's corrupt
legacy. We hope the panel that hears Time's appeal will see
Suharto's suit for what it really is - the last grasp for
vindication by an autocrat with no legitimate case to argue.

http://www.iht.com/articles/2007/12/30/opinion/edindo.php

__._,_.___
Recent Activity
Visit Your Group
Yahoo! Finance

It's Now Personal

Guides, news,

advice & more.

Sitebuilder

Build a web site

quickly & easily

with Sitebuilder.

Endurance Zone

on Yahoo! Groups

Groups about

better endurance.

.

__,_._,___


No virus found in this incoming message.
Checked by AVG Free Edition.
Version: 7.5.516 / Virus Database: 269.17.12/1203 - Release Date: 30/12/2007 11:27

Sphere: Related Content

No comments: